Regler på Discord

Idéer og forslag til debattering af communitiet
Emiellouis
Moderator

Regler på Discord

Postby Emiellouis » 12 Feb 2019, 17:30

Da diskussionen omkring discord og dens virke er meget omfattende, kommer det nok til at tage en del uger, før vi har fået en idé om præcis hvilken type discordserver vi gerne vil have her på Crafters. Vi kan se på baggrund af diskussionen omkring discordserveren, at der er bred enighed om at åbne op for chathistorikken, og tilsyneladende ikke nogen decideret modstand mod dette. Derfor har vi besluttet os for at chathistorikken skal gøres offentlig, men før vi kan gøre det, har vi besluttet at der skal indføres nogle regler for hvad man ikke må lægge op på discord. Grunden til at vi mener at vi skal have regler, er fordi at serveren er tilgængelig for børn, og fordi at vi ikke vil have ulovligt snask liggende på serveren. Vi spørger derfor jer: Hvilke regler skal der være for discorden?
Dertil må i også tage hensyn til hvor omfattende et regelsæt i ønsker, at vi skal have; skal der være én regel, eller tyve?

Vi har også haft tanker på links, og hvad der skal gøres af dem. Skal folk kunne lægge links ind hvor det passer dem, eller skal der være en separat chat til tilfældige links, der ikke har sammenhæng med med noget i den normale chat?

Erobran

Re: Regler på Discord

Postby Erobran » 12 Feb 2019, 18:30

Man kan jo eventuelt lave en "lukket" kanal for folk der er +18 hvor "snask (IKKE ULOVLIGT skal understrages), kan lægges op.

Samt en meme channel kunne også være en mulighed.

ellers har jeg kun at tilføje at jeg synes at reglerne om god takt og tone skal gælde :-).
En god ven tager altid skylden hvis du gør dumt.

Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran

pitti999

Re: Regler på Discord

Postby pitti999 » 13 Feb 2019, 18:29

Erobran wrote:Man kan jo eventuelt lave en "lukket" kanal for folk der er +18 hvor "snask (IKKE ULOVLIGT skal understrages), kan lægges op.

Samt en meme channel kunne også være en mulighed.

ellers har jeg kun at tilføje at jeg synes at reglerne om god takt og tone skal gælde :-).

Discord har så vidt jeg ved 2 løsninger til en adult chat.

Løsning 1: En NSFW chat. Her popper den op med en advarsel om at denne chat er NSFW. Du skal klikke accept for at komme videre. Problemet med dette er at alle kan gøre det.

Løsning 2: Man laver en 18+ rolle. Det er så kun denne rolle der har adgang til en bestemt chat.

Ingen af de overnævnte løsninger er nogen god idé i følge mig. Den ene fordi, at alle har adgang til det. Den anden er dårlig, fordi du igen går ind og afgrænser folk nogle muligheder.

Istedet synes jeg man skal - som Erobran så fint skriver - god takt og tone. Beahandel hinanden med respekt. (Don't be a dick)

Jeg vedhæfter et reglsæt fra NPF for hvordan et reglsæt kunne se ud, uden at det går hen og bliver uoverskueligt. Så kan de altid tilpasses til vores behov.
Udklip.PNG
What is it really all about?

Return to “Idéer og forslag”