Forslag til ny Verden i 1.7

Kritik af Crafters.dk
User avatar
Torqia
Posts: 33
Joined: 29 Aug 2013, 17:32

Forslag til ny Verden i 1.7

Postby Torqia » 30 Sep 2013, 20:07

Hey Crafters. Jeg vil lige starte med at sige at dette ikke er en kritik af vores dejlige crafters.dk men et forslag jeg personligt syntes ville være fedt for vores fælles fremtid:)

Uden at have tænkt det helt 100% igennem kunne jeg forstille mig at det kunne være fedt at have en verden med alle de nye biomes der kommer i 1.7 der ikke blev resat ligesom adventure, men istedet aldrig blev resat ligesom vores "normal" verden.

Grunden til jeg syntes det ville være fedt var at de gav mulighed for at bygge noget andet end bare mineshafts og xp farms i de nye "flotte" omgivelser som vi oplever det i adventure.

Om der så skulle være mobs og løbende lave og den slags har jeg ikke lige tænkt så meget over, samt hvad for specielle regler der skulle gælde, men tanken om en 1,7 verden man kunne bygge vedvarende kreationer i tiltaler mig.

Jeg er sikker på der er mange der har en masse ideer og tanker både for og imod, og jeg håber i vil dele dem med mig/os i denne post.

Mvh. Torqia
Nemo saltat sobrius

User avatar
pitti999
Posts: 428
Joined: 18 Nov 2012, 16:17

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby pitti999 » 30 Sep 2013, 20:10

Hellere sådan en verden, end det nuværende Skyworld som der ingen der bruger alligevel! :)
Im mr meeseeks look at me...

User avatar
Torqia
Posts: 33
Joined: 29 Aug 2013, 17:32

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby Torqia » 30 Sep 2013, 20:16

Helt sikkert Pitti... Enig:)
Nemo saltat sobrius

User avatar
julemand101
Posts: 3316
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby julemand101 » 30 Sep 2013, 20:33

pitti999 wrote:Hellere sådan en verden, end det nuværende Skyworld som der ingen der bruger alligevel! :)


Med den nye mobarena i pyramiden er der heller ikke nogen grund til at bevare skyworld så den skal jeg se om jeg ikke kan få planlagt at blive fjernet.

Torqia wrote:Uden at have tænkt det helt 100% igennem kunne jeg forstille mig at det kunne være fedt at have en verden med alle de nye biomes der kommer i 1.7 der ikke blev resat ligesom adventure, men istedet aldrig blev resat ligesom vores "normal" verden.


Selvom ideen lyder lovende så vil jeg tillade mig at afvise den. Jeg tvivler på 1.7 bliver perfekt hvad angår generering af ny verden og der vil komme løbende en række ændringer i form af 1.7.1, 1.7.2 osv. og måske endda komme med yderligere zoner i 1.8. Problemet ved dette er hvornår vi skal sige "nu tager vi den her verden og lader det blive ved det". Min frygt er vi ender med 5 forskellige verdener med forskellige Minecraft versioner. Det var netop derfor vi introducerede adventure world der bliver nulstillet for at undgå dette problem. Dette er dog ikke min største bekymring.

Derimod frygter jeg at normal world bliver forladt og vi mister sammenholdet mellem forskellige byggeprojekter som vi har i dag med metroen. En af de ting jeg synes er godt ved Crafters.dk er det store map vi har med tons af både nye og gamle projekter. Jeg frygter at normal world om 1 år vil være øde og folk kun bygger i "the new world" hvis vi begynder at introducere en ny perm. verden.

En ting jeg dog synes er mere relevant er om vi skal åbne mere op for at tillade at tildele biome's til alm. byggeprojekter. Som det er lige nu gør vi det ikke men jeg kan ikke se noget teknisk i vejen for at vi kan ændre på biome og derved ændre farve på en række blokke hvilket i sidste ende nok er mest det folk efterspørger (fx er det ikke ret nemt lige at lave et julelandskab nu).

Skriv endelig hvis jeg tager komplet fejl :D
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.

User avatar
Sighvatur
Posts: 341
Joined: 01 Jun 2011, 01:32
Location: The Island HQ

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby Sighvatur » 30 Sep 2013, 21:20

julemand101 wrote:
pitti999 wrote:Hellere sådan en verden, end det nuværende Skyworld som der ingen der bruger alligevel! :)


Med den nye mobarena i pyramiden er der heller ikke nogen grund til at bevare skyworld så den skal jeg se om jeg ikke kan få planlagt at blive fjernet.

Torqia wrote:Uden at have tænkt det helt 100% igennem kunne jeg forstille mig at det kunne være fedt at have en verden med alle de nye biomes der kommer i 1.7 der ikke blev resat ligesom adventure, men istedet aldrig blev resat ligesom vores "normal" verden.


Selvom ideen lyder lovende så vil jeg tillade mig at afvise den. Jeg tvivler på 1.7 bliver perfekt hvad angår generering af ny verden og der vil komme løbende en række ændringer i form af 1.7.1, 1.7.2 osv. og måske endda komme med yderligere zoner i 1.8. Problemet ved dette er hvornår vi skal sige "nu tager vi den her verden og lader det blive ved det". Min frygt er vi ender med 5 forskellige verdener med forskellige Minecraft versioner. Det var netop derfor vi introducerede adventure world der bliver nulstillet for at undgå dette problem. Dette er dog ikke min største bekymring.

Derimod frygter jeg at normal world bliver forladt og vi mister sammenholdet mellem forskellige byggeprojekter som vi har i dag med metroen. En af de ting jeg synes er godt ved Crafters.dk er det store map vi har med tons af både nye og gamle projekter. Jeg frygter at normal world om 1 år vil være øde og folk kun bygger i "the new world" hvis vi begynder at introducere en ny perm. verden.

En ting jeg dog synes er mere relevant er om vi skal åbne mere op for at tillade at tildele biome's til alm. byggeprojekter. Som det er lige nu gør vi det ikke men jeg kan ikke se noget teknisk i vejen for at vi kan ændre på biome og derved ændre farve på en række blokke hvilket i sidste ende nok er mest det folk efterspørger (fx er det ikke ret nemt lige at lave et julelandskab nu).

Skriv endelig hvis jeg tager komplet fejl :D


Vil da savne denne skønne sag:
Awesomeness

Bortset fra det synes jeg det er okay at fjerne Skyworld da der efter min mening ingen aktivitet er.

Men mht. en ny permanent verden synes jeg også lige vi ska se tingene an. Derudover synes jeg det er en fantastisk ide at kunne komme til at få biomes specifikt til ens ønsker/projekt.

Endvidere ville det da være fedt at have en amplified verden.
Ved ikke lige om man så skulle have en normal adv og en amplified adv(som så måske også har hardcore som setting, bare fordi) eller skifte pvp ud med en amplified, som alt i pvp er hardcore på alle måder :D
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image

User avatar
Torqia
Posts: 33
Joined: 29 Aug 2013, 17:32

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby Torqia » 30 Sep 2013, 21:25

Jeg forstår godt hvad du siger julemand og jeg ville også syntes det var synd (og uacceptablet) hvis "den gamle verden" blev forladt men derfor kunne man jo lave et andet alternativ så normal stadig var noget specielt.. feks. ved at have mobs i den nye perma verden. men igen.. det åbner op for helt andre problematikker.

angående at vente til 1.8 så har du ret.. hvis det ligger i kortene at de vil udvide yderligere der så ville det var smart at vente.

Spændende at se hvad folk tænker.
Nemo saltat sobrius

User avatar
julemand101
Posts: 3316
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby julemand101 » 30 Sep 2013, 21:45

Amplified bliver helt klart noget vi er nød til at finde ud af. Som jeg kan forstå det er det lige nu ret hårdt for serveren men lad os se når 1.7 udkommer hvad der bliver mulighed. Jeg synes vi skal arbejde hen imod at få adventure eller pvp til at være amplified bare for at gøre det lidt sjovere. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.

User avatar
Casper98dk
Posts: 1088
Joined: 31 Dec 2010, 13:47
Location: In-game building something.

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby Casper98dk » 01 Oct 2013, 06:53

julemand101 wrote:Amplified bliver helt klart noget vi er nød til at finde ud af. Som jeg kan forstå det er det lige nu ret hårdt for serveren men lad os se når 1.7 udkommer hvad der bliver mulighed. Jeg synes vi skal arbejde hen imod at få adventure eller pvp til at være amplified bare for at gøre det lidt sjovere. :)


Kunne helt klart være federe med et amplified world i PvP... Kunne antageligvis skabe federe kampe osv. i adventure ville det bare "forstyrre" folks mining osv (tror jeg)..
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper

User avatar
Pars
Posts: 1158
Joined: 06 Nov 2010, 10:03
Location: København

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby Pars » 01 Oct 2013, 20:53

Der er lige en speciel ting ved Sky World. Den var oprindeligt en del af Minecraft, men blev droppet af Notch, nogen lunde på samme tidspunkt som da nord og syd byttede poler (mener jeg)...

Det specielle ved Sky World er at hvis den bliver nedlagt, så kan den ikke laves igen da det stammer fra en eller anden beta version af Minecraft (en eller anden ret mig hvis det er forkert).
Men dette er en af grundende til at Sky World stadig eksisterer selvom den er aldeles uddød. Vi har haft diskussionen et par gange på mumble efterhånden ;)

Hvad med at udvide normal map når der kommer nye biomes, er det utænkeligt?

User avatar
julemand101
Posts: 3316
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Forslag til ny Verden i 1.7

Postby julemand101 » 01 Oct 2013, 21:35

Pars wrote:Hvad med at udvide normal map når der kommer nye biomes, er det utænkeligt?


Mojang lavede for noget tid siden således "gamle" maps bruger en anden map-generator end "nye" maps. Eftersom vores map går ind under kategorien "gamle" (fuldstændig absurd!) så vil vi ikke kunne generere nye områder blot ved at udvide kortet (dette blev lavet netop fordi folk var trætte af at når de udvidet kortet på "gamle" kort så blev områderne temmelig grimt sat sammen). Jeg ved ikke om det bliver særligt godt hvis vi lige hacker en løsning sammen hvor vi får den til at tro vores kort er "nyt".

Omkring Sky World er det helt korrekt som du skriver men når der ikke er nogen der bruger verden længere og det ikke ser ud til at der sker noget nyt med hensyn til Sky World i fremtiden synes jeg bare vi kan smide den ud. Men det er en debat vi lige må tage igen når vi nærmer os 1.7. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.


Return to “Kritik af crafters.dk”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest